9/01/2011

Da Military State

Viděli jste někdy americký espézetky? Jsou tu trošku jinčí než u nás. Čtvercového tvaru a za deset dolarů ročně i s vlastní registračkou. Můžete drandit v autě a na nárazníku mít krásný LUBOS CHLAST nebo VIKTORKA, whatever se vám zlíbí. Ale to odbíhám od tématu, chtěl jsem poukázat na fakt, že většina amerických poznávaček má na sobě napsánu i přezdívku (dle státu ze kterého pochází). Všechny přezdívky neznám, ale pamatuju si, že New York je "Empire state" nebo Floridu jako "Sunshine state". Náhodou jsem se domákl přezdívku Virginie - "Commonwealth" (asi odkaz na koloniální období)

Musím nesouhlasit. Naopak jsem pro úplně novou přezdívku, kterou by měla Virginia dostat: "The Military state".

Pro upřesnění proč zrovna armáda. Na území Virginie se nachází Department of Defense (ministerstvo obrany) se sídlem v Pentagonu (Pentagon není statutárně v DC, ale ve Virginii). Též vrchní velení CIA v Langley a oblast Hampton Roads s největší koncentrací vojenských základen na světě.

Yup, Newport News patří do oblasti Hampton Roads.

Takže je celkem normální když přijdete do obchoďáku a v něm se promenáduje skupinka 6ti uniformovaných vojáků a vybírá si tričko Nike nebo nakupuje dvd. Stejně tak je normální, že k drive-in ve Wendy's přijede voják v Mustangu a objedná si čtvrtlibrák. A stejně tak je i úplně normální, když se vám na bazén přijde vykoupat velitel 221. kontigentu vojenský policie. Nebo když vám supervisora na bazéně začne dělat bejvalej mariňák.

Minimálně ze začátku vám trvá, než si na to zvyknete. Lidi v uniformách v supermarketu, ve fast-foodu...i na bazén se mi jeden přišel podívat. V televizi a rádiu máte častý reklamy na armádu, ale nejen na "enrollment", ale třeba i na výhody jaký armáda poskytuje (především zdravotní péči a federálně ručený pojištění). A pořád vám nad hlavou poletujou Black Hawky a všelijaký stíhačky. Z toho co jsem na dálku poznal tak jsou to většinou F18ky, F15ky a taky jsem tu viděl lítat něco, co mi připomínalo tohle špionážní letadlo.

Welcome to military Hampton Roads:
Fort Eustis: vrchní velení logistické a transportní sekce US Army

Langley AFB: jediná základna v USA kde najdete nejnovější neviditelný stíhačky F22 a domov 1. letky USAF, nejstarší americké stíhací perutě

Camp Peary: utajené výcvikové středisko (jedno ze dvou) kde se cvičí agenti CIA, známé také pod názvem The Farm

Fort Monroe: vrchní velení sekce pro výcvik a indoktrinaci

Naval Station Norfolk: největší námořní základna na světě s přibližně 5ti operančími svazky letadlových lodí. Já měl to štěstí, že zrovna když jsem byl na obhlídce, připlula USS Enterprise, nejdelší a jedna z největších a nejslavnějších letadlových lodí na světě (znáte Star Trek? :D )
 taková kocábka no. Slouží na ní jen cca 6000 vojáků...

Co se týče lidí, se kterýma jsem se bavil, tak mi přišli úplně normální, žádný gumy. Třeba takovej Sam. Sam je v hodnosti kapitána a je velitelem 221. praporu vojenské policie ve Fort Eustis. Poznáte to na něm od pohledu, ale to vůbec nevadí, ten jeho smích a věčně dobrá nálada vás povzbudí vždy. Hned první den, kdy jsme se potkali na Kingstowne (můj bazén), mi půjčil kolo. Na celý prázdniny, jen tak, cizímu klukovi. Zatím asi nejfajnovější člověk, jakýho jsem potkal v celý Americe.

Pak sem taky chodí Barry. Vždycky jsem se divil, jaktože dokáže přeplavat celej bazén nadvakrát a na jeden nádech. A že si nosí ploutve na bazén. Před týdnem z něj vypadlo že byl deset let u námořnictva...

Rich na druhou stranu, je už ve výslužbě, ale dřív dělal potápěče a odstraňoval miny v Zálivu. Dneska dělá supervisora na Quaterpath (jinej bazén), kde všechny zaráží svým pedantstvím. Ale spadla mi čelist, když mi povyprávěl o Seal Team Six, se kterejma se zná (to jsou ti hoši co zastřelili Usámu v květnu)...


a to je důvod proč si myslím, že by Virginia měla mít na registračkách napsáno Military State

Žádné komentáře:

Okomentovat